Jak to bylo ve Vsetíně

Letošní situace způsobila několik omezení, které všechny dohromady k přispěli k tomu, že jsem se rozhodl opět po delší době sehrát letní týdenní turnaj. V době, kdy jsem se rozhodoval na přelomu května a června byli vypsány pouze dva a to v Českých Budějovicích a ve Vsetíně. Vzhledem k tomu, že jsem již ve Vsetíně hrál dvakrát v letech 2003 a 2009 a moc se mi tam líbilo, byla volba celkem jasná. Zlákal jsem ještě Kubu Marka a ze znojemské bandy se přidali ještě Radek Nekvasil a tři mládežníci, Kuba Molík, Sam Vančura a Filip Čtveráček.

Šachově se nám spíš nedařilo a až na jednu výjimku, kterou je Kuba Marek, jsme zahráli pod své možnosti. U mladých kluků to ale vůbec nevadí, protože přijeli sbírat zkušenosti. Všechny partie jsme stihli rozebrat a většinou se i připravit. Část výpravy se naučila nové systémy v zahájení např. bílými Coleho systém, zavřenou sicilskou, francouzskou s d3 a De2, pircovu s f3 a černými skandinávskou s Dd6.

Perfektní výkon předvedl Kuba Marek. Perfo 2149 s aktuálním elem 1693 mluví za vše. A to byl ještě vyhraný v první partii, kterou nakonec prohrál. Jeho jméno si jistě budou pamatovat ve Vlašimi, protože porazil hned 3 silnější vlašimáky (Patrika Pýchu, Ondřeje Matějovského – dlouhodobý trenér mládeže ve Vlašimi a mladou vycházející hvězdu Jakuba Vojtu). Kubova spanilá jízda je zde.

Motivační oběd

Radkovi Nekvasilovi se turnaj vůbec nepovedl. Doplatil na nekvalitní repertoár zahájení, ale nutno podotknout, že většina jeho proher vyplývá ze špatných strategických rozhodnutí a nepomohla mu ani velmi dobrá taktika a dobrý propočet. Snad po tomto turnaji pochopí, že s orangutanem to daleko nedotáhne. Na úvodním snímku (zdroj: http://sachy-vsetin.cz/833-turnajovy-bulletin-2020.html) je vidět Radka v prvním kole proti polské hráčce Honoratě Kucharské, se kterou jsme později hráli já i Kuba Marek. Radkovo utrpení je zde.

Kuba Molík zahrál z mladých ještě relativně nejlépe. V druhém kole odremizoval černými ze špatně sehraného draka nakonec druhého v celkovém pořadí B turnaje. Nepoučil se ovšem z chyby a stále se snažil v drakovi rychle vyvíjet dámu na b6 nebo c7. Bílými dvakrát prohrál z přípravy jednou pirce a jednou francii, ale věřím, že si připravené zahájení zapamatuje a zařadí do repertoáru. Kubovy výsledky jsou zde.

Sam své výhry spíše vyhaluzil. Potřebuje intenzivně zapracovat na propočtu a řešit úlohy, aby se naučil pořádně kombinovat. Jistě se ale také něco zejména ze zahájení naučil. Samovy výsledky jsou zde.

Filip většinu partií rozehrál skvěle, ale většinu pokazil nějakou triviální chybou. Filipovy výsledky jsou zde.

No a mě turnaj také vůbec nesedl. Třikrát jsem udržel prohranou partii, hned v prvním např. kole bez dámy. Jediná partie, která měla nějakou úroveň byla v posledním kole. Holt ne vždycky se zadaří a příště to bude lepší. Moje výsledky jsou zde.

Na mimošachové aktivity jsme měli celkem 3 volné dopoledne. Hned druhý den jsme vyrazili na pěší výlet na Radegast, Radhošť a Pustevny. Všichni jistě budeme vzpomínat na partičku karetní hry bang, kterou jsme sehráli na Radhošti. Cestou zpátky jsme se chtěli najíst v nějaké restauraci ve Frenštátu pod Radhoštěm. Restaurace, kterou jsem vytipoval tam však již nebyla a tak jsme zašli do hotelové restaurace na náměstí. Ani po hodině čekání jsme se objednaného jídla nedočkali a na otázku, kdy už to bude jsme se dozvěděli, že za čtvrt hodiny. Tak jsme řekli, že už nemůžeme tak dlouho čekat a odjeli se najíst do Vsetína. Na partii jsme ovšem došli asi o 10 minut později, což se myslím projevilo v Radkově partii, který ho měl zrovna v této partii nedostatek.

Výstup na Radhošť

Další volné dopoledne v úterý jsme vyrazili do Zoo ve Zlíně. Při cestě tam i zpět jsem zklamal jako navigátor a Kuba musel projet i několik jezéďáckých polňaček.

Kromě toho všeho jsme stihli po večerech odehrát dost partiček v bangu a došlo i na tzv. “lístečky” = pantomimu, kdy jsme v týmech starší proti mladším pantomimou předváděli výrazy, které jsme si sami napsali. Schválně zkuste někomu pantomimou předvést takové výrazy jako např. “valašský frgál” nebo “dvouzoborožec”.